adam marsya

Foto saya
Ipoh, Perak, Malaysia
nama yang telah digabungkan dari rangkaian nama suami...aku..dan anak-anak...

Jumaat, 13 Julai 2012

kena operation daaaa....

...nurse dah dtg....
nurse : jom....doktor dah panggil masuk bilik bedah...
aku : erkk.....takut nyerrrr...
nurse : jgn takut...nanti darah awak naik....tukar baju nie...baju kecik...seluar kecik semua buka...
aku : erkkk..klu x nak buka...x per ke nurse...(maluuuuu...)...
nurse : kena buka....pakai baju yg saya bg nie jerk...pastu sarung kepala guna nie..(dia bg serkup kepala mcm nak gie mandi tuh..)...hehehehehe...
pastu...aku pun ditolak nurse menuju ke bilik bedah...huhuhuhu...masa tuh...ALLAH s.w.t jerk yg tahu apa yg aku rasa...seram sejuk rasanyer...takut...kecut perut semua ada...masa tuh...mulut aku nie hanya baca surah al-fatihah...surah2 yg aku tahu...
pastu doktor bius dtg....dah tiba masa aku nak kena bius...aku kena bius separuh badan dr pinggang ke bawah...bius melalui belakang aku...aduhhhhhh...sakitnyer....spai nangis2 la ku....doktor tuh susah nak bius aku sbb dia kata tulang belakang aku rapat2 sgt...so susah sket dia nak cari ruang....mau 4 kali dia cucuk belakang aku....huhuhu...sakit....pastu aku rasa kaki aku kebas dan aku rasa besaaaarrrrr sgt kaki aku nie...memang x rasa apa dah kaki nie..(memang la...dah kena bius kan..)...hehehhehe...doktor tuh kata kat aku...masa bersalin dulu aku x buat mcm nie ker..(cucuk belakang)...huhuhuuhuhu...x doktor...saya x pernah buat nie...nie la 1st time....huhuhuuhuhu...
dlm kul 11.30 pg....aku ditolak masuk bilik bedah..(td bilik sebelum masuk bilik bedah)...masuk jerk dlm tuh...aku dah nampak lampu2 yg berkembar 4 tuh ada 2 set....adooiii...lg seram rasanyer....rupanyer...dlm bilik bedah tuh....x boring...ada bunyi radio...hurrmmm....best gak...x boring langsung...aku pun dilayan doktor dengan baik dan selesa betul....rasa takut aku tiba2 dah hilang....setiap masa doktor akan tanya aku..ok ker tak...hehehehehe...aku sejuk diorang pasang heater kat aku...letak byk2 selimut kat aku...memang baik doktor2 tuh...:) tp masa bedah tuh...segala bunyi drill...bunyi tray...bunyi ketuk2 ...semua aku dgar....huhuhuhu...pengalaman sungguh buat aku....:)
jam dah pukul 5.15 ptg....aku tanya doktor..
aku : x siap lg ker doktor....
doktor : dah nak siap..lg 15 minit siap la...kejap jerk lagi...tggu yeee...selalunyer ambil masa 3-4 jam jerk...kali nie ambik masa lama sbb tulang awak nipis dan rapuh...kami kena berhati-hati...jgn risau...semua dah ok...
aku : ok...
tepat pukul 5.30 ptg...aku pun ditolak keluar dr bilik bedah....pastu kena transit kat bilik sebelum aku masuk bilik bedah td dlm masa 1/2 jam....tempat bius belakang aku kena buka dulu....doktor kena check tekanan darah aku dulu....semua ok....kul 6.00 ptg br aku di tolak balik ke wad...masa tuh...anak2 ngan suami aku setia menuggu aku...sian kat diorang....sayang sgt ngan diorang....
-bersambung-



Tiada ulasan: