adam marsya

Foto saya
Ipoh, Perak, Malaysia
nama yang telah digabungkan dari rangkaian nama suami...aku..dan anak-anak...

Isnin, 16 Julai 2012

kaki sakittttt...susah nak buang air...huhuhu

...spai jerk di wad...anak2 serbu aku....nurse terpaksa stop dulu diorang sbb nak tukar baju aku...kena bg aku pakai pampers(x penah seumur hidup aku kena pakai pampers...pengalaman sungguh...)....sbb aku memang x boleh bangun dan gerak2 dalam masa 6 jam....takut ada kesan sampingan lain akan dtg klu aku bangun dan gerak2 dalam masa 6 jam tuh...sbb dr cucuk belakang masuk ubat bius td tuh....lega dapat tgk anak2 ngan suami....rasa sakit pun x rasa..(masa tuh x rasa sakit gie sbb ubat bius masih ada gie...)...hehehehhe...
mlm tuh...adik ipar aku teman aku..(makaseh ida)...dr kul 12 tgh mlm smlam spai la..kul 9.30 mlm nie...aku x mkn apa2 pun...lepas operation td...nurse dah pesan jgn mkn apa2 dulu...takut muntah lak nanti...aku memang x mkn apa2 dan aku memang x rasa lapar pun...dah kul 9.30 tuh...br aku mintak nak makan..takut lak perut masuk angin lak...lepas makan....aku rasa nak terkencing sgt2....perut aku dah keras sgt2...(yelah 4 botol masuk air dalam bdn...aku x kencing pun dr sebelum operation spai skang)...tp...aku x boleh nak teran kencing...terasa nak kencing tuh...teramat sgt...tp..x boleh nak kencing...pastu nurse masukkan tiub urine kat aku...br rasa lega....hehehehe....nurse kata mungkin sbb kesan ubat bius tuh..sbb tuh aku x boleh nak kencing...huhuhuhu...kuat sungguh kesan ubat bius tuh....
ubat bius sket2 dah rasa ilang....dan aku pun sket2 mula terasa sakitttt...sakittt nyer...berdenyut-denyut rasa....memang nak nangis rasa...huhuhu...aku tahan..baca apa yg patut utk aku rasa lega dan x pikir sakit tuh...mlm tuh memang aku x tido....menahan sakit...ubat tahan sakit pun x berkesan...sakit yg amat sgt....(tp...sakit bersalin lg sakittttttt...tuh memang x boleh disangkalkan...)....bila pikir yg tuh....aku memang kena kuat...kena tahan....:)
esoknyer pukul 4 pg...nurse dtg...suoh lap2 badan..(mak aaiiii...awal sungguh suoh buat)....adik ipar aku pun lap2 bdn aku...tukar baju aku....dlm kul 6 lebih tiub urine aku tuh...nurse dah cabut...nurse suoh aku kencing normal nanti...:) pg tuh...masa doktor melawat...aku cerita masalah susah kencing aku tuh....doktor kata memang kesan dr ubat bius....akan ambik masa...huhuhu....kul 10 pg tuh....jd lg sekali aku x boleh nak kencing...nurse kena pasang balik tiub urine kat aku....huhuhu...tuh arrrr...sapa suoh buka...kan kena pasang balik....kul 12 lebih t/hari tuh...doktor asni(doktor pakar yg operate aku)...dtg melawat...dia kata aku boleh leh kuar wad arini....tp...aku ckp kat dia...aku ada masalah nak kencing...pastu dia kata....huurrmmm...x boleh kuar wad selagi x bolenh kencing ngan berak(isshhh...cam baby lak...kena tggu leh kencing ngan berak dulu..)...hahahahahahaha...dia takut ada masalah lain lak....pastu dia suoh org dr fisioterapi dtg dan ajar aku guna tongkat dulu...br leh balik....adehhh...nak balikkkkkkk...huhuhu....
arinie AEON card day...(sakit2 pun duk ingat nak shopping)...hahahahahhaha...selalu tiap2 tahun...time nie la aku beli baju raya anak2 aku....thn nie....nampak gayanyer...suami aku jerk lah yg kena gie beli...aku tawakal jerk pilihan dia nanti...hehehehehehe....apa2 pun....bila tgk dia tunjuk baju2 yg dia beli tuh...masih ok gak pilihan dia(siap bw kat hospital tunjuk kat aku..)...hahahahha....tp...byk yg x ok bg aku...(x leh cerewet sgt...sian kat dia gie beli..)...hehehehehhe....t/hari tuh...adik ipar aku kena balik dah...dia nak balik siap2 sbb tiket bas dia balik kl kul 7 lebih....masa lawatan ptg tuh...suami aku beli bubur nasi kat aku...memang x selera nak mkn...tp...kena paksa mkn gak...kang takut lain lak sakitnyer...mlm tuh aku mintak ubat tahan sakit yg kuat sket kat nurse....sbb aku x nak x boleh nak tido gie....lepas nurse tanya doktor...dia bw jarum nak cucuk ubat tahan sakit kat aku....adooiii....kebas tangan aku kena cucuk..(ambik kau...nak sgt ubat yg kuatkan....hahahhahaha...
-bersambung-

Tiada ulasan: